BÖLGE Haber Girişi : 24 Ağustos 2024 12:05

Kavurucu sıcaktan bunalanların adresi Van Gölü'nün serin kıyıları oldu

Güneydoğu Anadolu Bölgesi'nde kavurucu sıcaklardan bunalanlar, serinlemek için Van Gölü kıyılarını tercih ediyor.

ALPARSLAN DİYARI- Termometrelerin zaman zaman 45 derecenin üzerini gösterdiği Diyarbakır, Batman, Siirt, Mardin ve diğer şehirlerden Van ve Bitlis'e gelen aileler, otellerde, göl kıyısında kiraladıkları evlerde ya da kurdukları çadırlarda konaklıyor.

Ege ve Akdeniz sahillerini aratmayan Van Gölü kıyılarında serin havada tatil yapma fırsatı bulan aileler, tarihi yapılar ve doğal güzelliklerin bulunduğu alanları da geziyor.

Sıcak havadan bunaldıklarını belirten Aydın, "Van'a 5 günlük tatil için gelmiştik ama havanın serinliği tatilimizi uzatmamıza sebep oldu. Memleketimizde sıcak havanın etkisi azaldığında döneceğiz. Son yılların en sıcak dönemi Diyarbakır'da yaşanıyor. Van'ın hem havası hem de doğası çok güzel olduğu için burayı tercih ettik. Van Gölü'ne girerek serinliyoruz, kentin tarihi yerlerini geziyoruz." diye konuştu.

Siirt'in kavurucu sıcağından kaçtıklarını dile getiren Mehmet Ekin ise "Serinlemek için Van'ı tercih ettik. Ailemle geldim. Hem tatilimizi yapıyoruz hem de kentin doğal güzelliklerini dolaşıyoruz. Ailem ilk kez buraları gördü ve çok beğendik." dedi.

Van Gölü kıyısındaki otelin işletmecisi Ertuğrul Arıç, çevre illerden gelen misafirleri ağırladıklarını ve yoğun ilginin olduğunu anlattı.